Go Bigger For Better: Huawei lanceert de Huawei Band 6

Een hippe smartband met FullView AMOLED display en twee weken batterijduur

Brussel, 26 april 2021 – Huawei lanceert vandaag het nieuwste lid van de Band-serie. Met de Band 6 komt Huawei tegemoet aan de wensen van de consument op vlak van design, batterijduur en gezondheids- en fitnessmonitoring. De Huawei Band 6 is vanaf vandaag online beschikbaar in België aan een aanbevolen verkoopprijs van €59,99.

Koploper in het ontwerp van smartbands

De Huawei Band 6 beschikt over een helder, kleurrijk 1,47-inch AMOLED FullView-display  met een screen-to-body ratio van 64 procent. Het gebruiksvriendelijke touchscreen geeft zo nog meer informatie weer, zonder in te boeten op stijl.

De Huawei Band 6 is verkrijgbaar in Graphite Black, Amber Sunrise, Sakura Pink en Forest Green, passend bij ieders individuele stijl of outfit. De behuizing van de smartband bestaat uit polymeer, versterkt met glasvezel en een jeugdig design dat de trend in smartbands leidt.

Compact design met twee weken batterijduur

Ondanks het grote display biedt de Huawei Band 6 dezelfde lange batterijduur als andere Huawei wearables. Dat kan dankzij een high-efficiency chipset en slimme energiebesparende algoritmen. Zelfs met continue hartslag- en slaapmonitoring biedt de smartband een batterijduur van 14 dagen ononderbroken gebruik. De Huawei Band 6 ondersteunt ook snel laden via een magnetische oplader. Een oplaadbeurt van vijf minuten levert de smartband twee dagen lang normaal gebruik.Het toestel biedt met zijn gewicht van slechts 18 gram een uiterste lichte draagervaring, de hele dag lang.

Een nieuwe levensstijl met proactief gezondheidsbeheer

De geoptimaliseerde hardware modules zijn gebaseerd op de Huawei TruSeenTM 4.0 en het nieuwste slimme energiebesparende algoritme waardoor zuurstofsaturatie de hele dag kan worden gemeten via de SpO2-monitoring1. De Huawei Band 6 alarmeert wanneer het bloedzuurstofgehalte te laag is waardoor je snel actie kunt ondernemen en zo je gezondheid proactief beheert2. De Huawei Band 6 biedt ook continue, real-time en nauwkeurige hartslag, slaap, stress, en menstruele cyclus tracking en waarschuwt wanneer de hartslag in rusttoestand te hoog of te laag is.

Ook de fitness functies brengen een geheel nieuwe ervaring. Met 11 professionele workout-modi – waaronder binnen en buiten hardlopen, fietsen en touwtjespringen – en 85 aangepaste modi – zoals fitness, balspelen en verschillende dansen – krijg je een breed gamma aan workout tracking. De Huawei Band 6 maakt gebruik van het Huawei TruSportTM professionele trainingsalgoritme om de trainingscapaciteiten diepgaand te analyseren. Op basis van multidimensionale parameters zoals hartslagvariabiliteit- en trainingsgegevens geeft de smartband een wetenschappelijke beoordeling en aanbevelingen.

Een slimme partner aan de pols

De Huawei Band 6 is ontworpen om je te voorzien van essentiële en slimme functies toepasbaar in allerlei scenario's. De smartband kan bijvoorbeeld op intelligente wijze onbekende nummers identificeren, muziek afspelen en op afstand de sluiter van de camera bedienen.

Prijs en beschikbaarheid

De Huawei Band 6 is ontworpen om 24/7 aan gezondheidsmanagement te doen en je wellness 360 graden te verbeteren en is online beschikbaar in België voor een aanbevolen verkoopprijs van €59,99.

1 Deze functie is niet ontworpen voor medisch gebruik en is niet bedoeld voor diagnose, behandeling, genezing of preventie van ziektes. Alle gegevens en metingen dienen uitsluitend voor persoonlijke raadpleging.

2 De beschikbaarheid kan variëren afhankelijk van de regio of het land.

Voor regelmatige updates over Huawei Consumer BG, volg ons op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & LinkedIn.

Evy Vanderwaeven PR Consultant, Current Global