Huawei België lanceert gratis opleidingen in digitale skills

Leegte in aanbod digitale competenties gevuld met nieuw online opleidingspakket van Huawei

Brussel, 23 november 2020 – Huawei stelt het LearnON-opleidingsprogramma voor: een opleidingspakket dat bestaat uit online trainingen in digitale skills. Het programma biedt op een toegankelijke manier kennis aan iedereen die zich graag wil bijscholen. Op die manier wil het bedrijf mee een steentje bijdragen om de digitale kloof in België te helpen verkleinen. Geïnteresseerden kunnen het programma tot en met eind december volledig gratis volgen op verschillende momenten. Ook na december blijft het platform beschikbaar.

Stijgende nood aan digitale skills

“COVID heeft gezorgd voor een abrupte verschuiving naar een nieuwe manier van digitaal werken. Het belang van technologie en het begrip van technologische termen en processen is daardoor groter geworden in bijna alle sectoren van de economie. Met als gevolg dat ook de digitale vaardigheden van werknemers en werkzoekenden meer dan ooit belangrijk zijn”, zegt Evelyne Raymakers, Public Relations Manager Huawei België.

In dat licht stelt Huawei het LearnON-opleidingsprogramma voor: een gratis opleiding die iedereen de kans geeft om zijn of haar digitale skills aan te sterken. Deelnemers leren niet alleen over de nieuwste technologische ontwikkelingen, maar ook hoe ze kritisch moeten omgaan met technologie om te kunnen profiteren van de mogelijkheden zonder blootgesteld te worden aan de risico’s.

Opleidingen toegankelijk voor iedereen

Alle cursussen zijn ontworpen op basis van de meest recente trends in de ICT-sector en behandelen een breed scala aan onderwerpen zoals 5G, kunstmatige intelligentie, cybersecurity, WLAN en Cloud Service op een voor iedereen toegankelijke manier.

Bovendien ontvangen de deelnemers die voor het eindexamen slagen een officieel certificaat. Ze hebben tot eind december de tijd om gratis deel te nemen aan de verschillende trainingsmodules, maar ook daarna blijft het platform beschikbaar.

Concreet bestaat het programma uit vier onderdelen:

1. Online zelfstudiemateriaal over de verschillende onderwerpen
  2. Webinars die meer in de diepte gaan over specifieke domeinen
  3. Pre-test die aangeeft of je klaar bent om deel te nemen aan het examen
  4. Het HCIA Certification Exam waarbij je ook een certificaat krijg wanneer je slaagt

“Naarmate de nationale economie zich herstelt, blijven we in België gratis opleidingen aanbieden om ervoor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om zijn of haar digitale vaardigheden te verbeteren. Zo dragen we ons steentje bij aan een bevolking die beter voorbereid is op het veranderende landschap,” besluit Raymakers.

Meer informatie over het Huawei LearnOn-progamma vind je hier: https://e.huawei.com/en/talent/#/news/details?consultationId=735

Evelyne Raymakers Senior Public Relations Manager, Huawei
Evelyne Raymakers Senior Public Relations Manager, Huawei