Huawei organiseert nieuwe ‘Seeds for the Future’-editie voor opkomend Belgisch IT-talent

Programma bevat opleidingen over AI, Cloud Computing, Internet of Things en Digitale Transformatie, naast leiderschapstrainingen en virtuele rondleidingen op de Huawei-campussen.

Brussel, 21 juni 2021 – STEM-studenten (STEM staat voor Science, Technology, Engineering, Mathematics) van Belgische universiteiten kunnen zich nu aanmelden voor ‘Seeds for the Future’, Huawei’s internationale leer- en ontwikkelingsprogramma. Dat programma geeft studenten de kans om de ICT-sector beter te leren kennen. 'Seeds for the Future' vindt dit jaar plaats van 6 tot 13 september. De deadline voor inschrijvingen is 30 juni.

Als wereldspeler in de technologiesector zet Huawei zich in om jonge mensen met een passie voor technologische innovatie de kans te geven om te leren van wereldwijde experts.

Het ‘Seeds for the Future’-programma werd in 2011 gelanceerd in Europa. Sinds 2014 nodigt ook Huawei België jaarlijks studenten uit om deel te nemen. Het opleidingsprogramma is een unieke studie-ervaring die Europa en China met elkaar verbindt, de ontwikkeling van ICT-talent ondersteunt en de digitale vaardighedenkloof in Europa aanpakt. Wereldwijd konden al bijna 9 000 studenten van de ervaring proeven.

Net als vorig jaar gaat ‘Seeds for the Future’ online door. Gedurende acht dagen worden de geselecteerde studenten ondergedompeld in de nieuwste ICT-innovaties. Dat loopt via verschillende online modules, live-sessies en workshops.

Deelnemers krijgen een virtuele tour op de Huawei-campussen, gaan dieper in op Huawei’s oplossingen voor uiteenlopende uitdagingen, wonen opleidingen bij over de laatste ontwikkelingen op vlak van smart cities, AI, Cloud Computing, 5G en Internet of Things, en volgen lezingen over digitale transformatie, duurzame technologie en strategisch leiderschap van Huawei-ingenieurs en gastsprekers. Dat allemaal samen met studenten van over de hele wereld.

Wentao Zhang, CEO van Huawei België, wil met ‘Seeds for the Future’ in 2021 focussen op het stimuleren van STEM-talenten in België:

“Met dit programma willen we STEM-studenten de juiste vaardigheden aanleren om aan de slag te kunnen op de werkplekken van de toekomst. Techbedrijven hebben een belangrijke rol te spelen in het aanmoedigen van studenten om te kiezen voor STEM-jobs. Huawei is trots dat het kan bijdragen om hen op de best mogelijke manier voor te bereiden op die keuze.”

De voorbije jaren namen al heel wat studenten van de Universiteit Antwerpen deel. Prof. Koen Vandenbempt (Decaan Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie):

“Wij stomen studenten klaar voor hun toekomst, op de arbeidsmarkt en daarbuiten. Het is daarbij belangrijk dat ze een brede visie hebben, waardoor ze snel kunnen inspelen op steeds nieuwe uitdagingen. Dankzij ‘Seeds for the Future’ geven we hen ook de kans om de laatste digitale evoluties te leren kennen, via een van de grootste techbedrijven wereldwijd. Het geeft hen extra praktijkervaring met een internationaal karakter.”

'Seeds for the Future' vindt plaats van 6 tot 13 september 2021 en duurt acht dagen.

Studenten kunnen zich inschrijven voor het programma door hun cv te sturen naar futureseedsbel@huawei.com. De deadline voor de inzendingen is 30 juni.

'Seeds for the Future' is een internationaal programma. Alle lessen, opleidingen en voorstellingen gaan door in het Engels. Meer informatie vind je terug op de officiële website.

Steffen Van Roosbroeck Public Affairs and Communications, Huawei Belgium