Huawei brengt voor het eerst monitors naar Belgische markt

Huawei kondigt de HUAWEI MateView aan, zijn eerste flagshipscherm, en de HUAWEI MateView GT, zijn eerste display voor gamers

Brussel, 2 juni 2021 – Huawei Consumer Business Group (BG) richt zijn pijlen op een nieuw marktsegment: dat van de desktopmonitors. De technologiespeler brengt zijn eerste flagshipmonitors, de Huawei MateView en Huawei MateView GT, ook naar de Belgische markt. Het bedrijf heeft grote ambities met de lancering en wil grenzen verleggen zoals het dat eerder deed met smartphones. De monitors met strak design en supersmalle bezels ondersteunen een breed scala aan slimme functies. Ze liggen in de Belgische rekken vanaf midden augustus voor een aanbevolen verkoopprijs van € 699 (Huawei MateView 28"), € 549 (Huawei MateView GT 34" met Soundbar) en € 499 (Huawei MateView GT 34" zonder Soundbar)

Huawei verkent voor het eerst het desktopmonitorsegment met de gloednieuwe MateView-serie. Die benaming knipoogt naar de innovatie die Huawei met zijn Mate-serie bracht naar de smartphonewereld. Het technologiebedrijf wil nu met het hetzelfde enthousiasme de categorie van slimme monitoren herdefiniëren. Centraal in die strategie: een minimalistisch design met flinterdunne bezels gekoppeld aan een breed scala aan slimme functies voor gebruikers.

Het brengt twee monitors naar de Belgische markt, de 28,2-inch 3:2 MateView en de gebogen 34-inch 21:9 Huawei MateView GT met geïntegreerde soundbar. De MateView is een perfecte allrounder voor op kantoor of in een home office. De Huawei MateView GT mikt dan weer resoluut op gaming en entertainmentgebruik.

Dankzij Huawei's telecommunicatie-expertise ondersteunen de Huawei monitors niet alleen kabelverbindingen, maar kunnen gebruikers hun mobiele telefoon, notebook of tablet ook draadloos aansluiten.  Naast smartphone OneHop Projection hebben gebruikers de mogelijkheid om draadloos de Desktop Mode te starten. In die modus kunnen gebruikers de rekenkracht van hun smartphones volledig benutten en genieten van de ultieme productiviteitservaring op een groot scherm.

Huawei MateView (reddot winner 2021)

Minimalistische esthetiek, maximale flexibiliteit

De HUAWEI MateView is een 4K+ Ultra-HD pro-grade monitor met een 28,2-inch 3:2-scherm met een 3840×2560 resolutie. De monitor ondersteunt 98% van het DCI-P3-kleurengamma en 100% van het sRGB-kleurengamma en heeft een VESA DisplayHDR™ 400 certificaat.

De monitor beschikt over een 94% screen-to-body ratio in een geometrisch ontwerp met een innovatief magnetisch achterpaneel voor een minimalistische look.  Daarnaast debuteert de HUAWEI MateView de allereerste geïntegreerde, in hoogte verstelbare houder.

Het moederbord van de monitor is gescheiden van het paneel waardoor gebruikers de hoogte en kanteling eenvoudig met een enkele vinger kunnen aanpassen. Achter de monitor vinden gebruikers twee USB-C-poorten, twee USB-A-poorten, een HDMI-poort, een Mini DisplayPort en een 3,5 mm audio-aansluiting.

Muizen en toetsenborden die zijn aangesloten op de HUAWEI MateView kunnen worden gebruikt als invoer- en navigatierandapparatuur voor aangesloten apparaten zoals notebooks en smartphones.

De TÜV Rheinland Low Blue Light en Flicker Free certificeringen bewijzen zijn vermogen om schadelijke lichtemissies effectief te filteren en mogelijke vermoeidheid van de ogen als gevolg van schermflikkeringen te verminderen. De professionele fabriekskalibratie garandeert een kleurnauwkeurigheidsrating van ΔE <1 in sRGB-modus en ΔE <2 in DCI-P3-modus.

HUAWEI Smart Bar en ingebouwd geluidssysteem

De HUAWEI MateView introduceert een slim verborgen HUAWEI Smart Bar met een gebruiksvriendelijke touchinterface waarmee gebruikers eenvoudig verschillende display-instellingen kunnen aanpassen, zoals invoerbron en volume.

In de standaard zijn twee krachtige, naar voren gerichte luidsprekers ingebouwd en twee microfoons met ruisonderdrukkingsalgoritmen die geluid oppikken tot vier meter. Met de HUAWEI MateView kunnen gebruikers er zeker van zijn dat ze altijd gehoord worden tijdens een gesprek - of ze nu thuis bellen of op kantoor.

reddot winner 2021

Huawei MateView GT

Vloeiende beelden met een toonaangevende refresh rate

De HUAWEI MateView GT heeft een gebogen 21:9, 34-inch beeldscherm met een resolutie van 3440x1440 en een refresh rate van 165Hz. Het is ontworpen om de gamingprestaties te maximaliseren en een meeslepende entertainmentervaring te creëren.

De HUAWEI MateView GT ondersteunt DCI-P3-kleurruimte die de kleurnauwkeurigheid voor games en videobewerking verbeteren. Elke monitor is professioneel gekalibreerd voor een Delta E waarde van <2. Verder ondersteunt de HUAWEI MateView GT een piekhelderheid van 350 nits en een contrastratio van 4000:1, evenals HDR 10 om de content realistischer te maken.

Voor gaming scenario's wordt de HUAWEI MateView GT geleverd met een Dark Field Control functie. Daarnaast beschikt het display over een Crosshairs-functie, speciaal ontworpen voor FPS-games. Zelfs wanneer de game scope is uitgeschakeld, biedt de HUAWEI MateView GT een scope voor spelers die helpt om gemakkelijk te richten en schieten.

Geïntegreerde SoundBar

De innovatieve SoundBar op de HUAWEI MateView GT combineert zorgvuldig de luidspreker en beugel in één. Hij bevat twee luidsprekers die 2.0 stereogeluid ondersteunen. Het RGB-touchpaneel op de SoundBar biedt niet alleen een aanpasbaar lichteffect, maar stelt gebruikers ook in staat om het volume eenvoudig aan te passen.

Voor uitbreidingsmogelijkheden wordt de HUAWEI MateView GT ook geleverd met een breed scala aan poorten, waaronder een 3,5 mm audio-aansluiting voor hoofdtelefoon en microfoon, twee HDMI 2.0 weergavepoorten, een DisplayPort 1.4 poort, een USB Type C voor opladen, en een volledig uitgeruste Type-C poort die uniek is in zijn klasse.

Prijzen en beschikbaarheden

De Huawei MateView en Huawei MateView GT liggen in de Belgische rekken vanaf midden augustus voor een aanbevolen verkoopprijs van € 699 (Huawei MateView 28"), € 499 (Huawei MateView GT 34" zonder Soundbar) en € 549 (Huawei MateView GT 34" met Soundbar).

1 Wireless · Real Colour Monitor is a monitor that supports wireless projection and real colour display. In wired connection scenarios, real colour is accurately restored via 98 percent of the DCI-P3 colour gamut and ΔE <2 colour accuracy.

2 Resolution of 4K+ is 3840 × 2560. Resolution of standard 4K is 3840 × 2160.

3ΔE<2 indicates the average colour standard value in the DCI-P3 colour gamut, and ΔE<1 indicates the average colour standard value in the sRGB colour gamut. Data from Huawei labs. The colour level may vary depending on screen usage duration and testing methods.

4 98 percent of the DCI-P3 colour gamut is a typical value. The monitor also supports 100% of the sRGB colour gamut. Users can switch between modes from the settings menu.

5 HUAWEI MateView has received TÜV Rheinland Low Blue Light and Flicker Free certification. Low Blue Light Certification Test Conditions: when Eye Comfort mode is enabled, the display effect has passed the TÜV Rheinland low blue light tests This product is not for medical use. The blue light source has different energy reduction amplitudes with different wavelengths. Please refer to the actual use effect.

6 The screen has DC dimming mode with no screen flicker.

7 Only supported by certain Huawei phones equipped with Kirin 980 (or above) and running EMUI 12.0 (or above). For details of compatible models, please contact customer service.

8 Data from Huawei labs. Calculated by comparing the viewable area of the screen to the viewable area of the screen plus bezels. Actual screen-to-body ratio may vary.

9 Data from Huawei labs. Please refer to actual experience.

Voor regelmatige updates over Huawei Consumer BG, volg ons op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & LinkedIn.