Huawei kondigt HUAWEI WATCH 3-serie aan, aangedreven door HarmonyOS 2

Brussel, 2 juni 2021 - Huawei Consumer Business Group (BG) lanceert de HUAWEI WATCH 3 en HUAWEI WATCH 3 Pro. Beide smartwatches draaien op HarmonyOS 2 en bieden verbeterde interacties, onafhankelijke connectiviteit en interconnectiviteit in alle scenario's. De HUAWEI WATCH 3-serie bevat voor het eerst een temperatuursensor voor huidtemperatuurdetectie en nieuwe integraties zoals handwasdetectie en valdetectie.

De HAUWEI WATCH 3 ligt in de Belgische winkels vanaf 18 juni voor een aanbevolen verkoopprijs van € 369 voor de Active - en € 399 voor de Classic uitvoering. De WATCH 3 Pro is beschikbaar vanaf 25 juni voor een aanbevolen verkoopprijs van € 599. Voor alle uitvoeringen geldt een lanceringsaanbod waarbij consumenten een de HUAWEI FreeBuds 4i ontvangen net als een gratis abonnement voor Huawei Music voor zes maanden.

“De gloednieuwe HUAWEI WATCH 3-serie wordt aangedreven door HarmonyOS 2. De nieuwe smartwatches werken onafhankelijk, slim en net zo krachtig als smartphones. Ze zijn ontworpen om het dagelijks leven handiger te maken dan voorheen," aldus Kevin Ho, Chief Operating Officer van Huawei Consumer BG. "Gezondheids- en fitnessmonitoring is altijd een van de kernkwaliteiten van onze wearables geweest en deze keer voegen we huidtemperatuurdetectie, handwas- en valdetectie toe om gebruikers een completere functieset te bieden waarmee ze hun gezondheid beter kunnen tracken."

Strakker design

De HUAWEI WATCH 3-serie vindt de balans tussen smartwatch en traditionele horloge-esthetiek. Het elegant ontwerp van de gepolijste roestvrijstalen horlogecase wordt extra versterkt door het ultra gebogen 3D-glas en een groot display.

De HUAWEI WATCH 3 serie is de eerste Huawei smartwatch serie met een 3D roterende kroon met tactiele feedback voor gebruikers. Dankzij de hoge-precisie vingerbewegingherkenning, kunnen gebruikers nauwkeurig in- en uitzoomen en kiezen uit de verschillende menu-opties. HarmonyOS 2 introduceert ook een geheel nieuwe gebruikersinterface met een grid launcher app menu. Die maakt perfect gebruik van de functionaliteiten van de 3D roterende kroon om een vloeiendere en meer intuïtieve gebruikerservaring te leveren.

De HUAWEI WATCH 3-serie komt standaard met een uitgebreide selectie van wijzerplaten en bandjes zodat gebruikers hun smartwatch kunnen personaliseren. Met een breed scala aan innovatieve en interessante thema's, waaronder technologie, gaming, doe-het-zelf en korte video's, kunnen de wijzerplaten worden gecombineerd met fluorelastomeer-, nylon-, leren-, roestvrijstalen- en titaniumbanden om het perfecte accessoire te creëren dat bij elke outfit past.1

Onafhankelijke intelligentie, even krachtig als een smartphone

De HUAWEI WATCH 3-serie ondersteunt standalone connectiviteit. Via de eSIM-service kunnen gebruikers hun telefoonnummer en dataplannen van hun smartphone delen met hun smartwatch. In België lopen daarvoor gesprekken met de operatoren.

De smartwatch is voorgeïnstalleerd met AppGallery, zodat gebruikers apps van derden kunnen downloaden. Zo kunnen ze de smartwatch op reis omtoveren tot hun persoonlijke reisassistent die snel en eenvoudig de vluchtstatus en taxi-informatie deelt.

Ultralange batterijduur voor de hele dag gezondheidsmonitoring

De HUAWEI WATCH 3-serie is een professionele assistent voor fitnessmonitoring en biedt meer dan 100 workout-modi. Nieuws in deze serie zijn het meten van de huidtemperatuur, valdetectie en SOS-waarschuwing. Daarnaast blijf je perfect op de hoogte van je gezondheid via de hartslag- en SpO2-meter en de slaap- en stressmeter.

De HUAWEI WATCH 3-serie biedt uitgebreide bescherming om de privacy van gebruikers te waarborgen, en vraagt om uitdrukkelijke toestemming van gebruikers voordat er gegevens worden gelogd. De HTTPS-encryptie beveiligt de gegevens tijdens transit.

HUAWEI WATCH 3 Pro beschikt over een ultra-lange batterijlevensduur2: vijf dagen in smart-modus en eenentwintig dagen in ultra-lange batterijlevensduur-modus. Bij de HUAWEI WATCH 3 zijn dat respectiveilijk vier en veertien dagen in ultra-long battery life mode.

Prijs en beschikbaarheid

Voor alle uitvoeringen geldt een lanceringsaanbod waarbij consumenten een de HUAWEI FreeBuds 4i ontvangen net als een gratis abonnement voor Huawei Music voor zes maanden.Voor alle uitvoeringen geldt een lanceringsaanbod waarbij consumenten een de HUAWEI FreeBuds 4i ontvangen net als een gratis abonnement voor Huawei Music voor zes maanden.

1De beschikbare aanpassingen voor de HUAWEI WATCH 3 en HUAWEI WATCH 3 Pro kunnen verschillen. Raadpleeg de officiële website voor meer informatie.

2 De gegevens zijn afkomstig van Huawei laboratoria. Het werkelijke gebruik kan variëren als gevolg van productverschillen, gebruikersgewoonten en omgevingsvariabelen. Voor meer informatie kunt u terecht op de officiële website van Huawei.

Voor regelmatige updates over Huawei Consumer BG, volg ons op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube & LinkedIn.