Huawei opent grootste Cyber Security Transparency Centre op campus in Dongguan

Huawei’s Securitycentrum in Brussel ontving in afgelopen twee jaar meer dan 2 000 bezoekers

Brussel, 09/06/2021 – Huawei opent zijn HQ Cyber Security Transparancy Center op zijn campus in Dongguan. Met een oppervlakte van meer dan 18 000 m² gaat het om het grootste securitycentrum van Huawei wereldwijd. Het centrum fungeert als een test- en verificatieplatform voor klanten wereldwijd en neemt de rol op van centrale hub voor het uitwisselen van kennis en expertise rond cyberveiligheid. Ook in België beschikt Huawei sinds 2019 over een securitycentrum dat toegankelijk is voor overheidsinstanties, sectorverenigingen, klanten en andere stakeholders in België en Europa. Sinds de opening in 2019 bezochten al meer dan 2 000 personen de locatie in Brussel.

Huawei opent vandaag zijn HQ Cyber Security Transparency Center op zijn campus in Dongguan. Met de verschillende securitycentra die wereldwijd al actief zijn, wil het technologiebedrijf zijn ervaring demonstreren, expertise uitwisselen met alle relevante partijen in de technologiewereld en iedereen de kans geven om in alle transparantie zijn broncodes te testen en verifiëren.

Met een oppervlakte van meer dan 18 000 m² gaat het om het grootste securitycentrum van Huawei wereldwijd. Het is het tweede globale centrum, samen met Brussel. Daarnaast zijn er ook regionale centra in het Verenigd Koninkrijk, Canada, Duitsland, Italië en de VAE.

Het einddoel van de verschillende centra is om de algemene lat voor cyberbeveiliging in de industrie hoger te leggen.

Globaal centrum in Brussel

Twee jaar geleden opende het in Brussel – in het hart van Europa –een globaal securitycentrum. Dat is toegankelijk voor onder meer overheidsinstanties, sectorverenigingen, klanten en andere stakeholders van Huawei binnen en buiten België.

In de afgelopen twee jaar vonden er meer dan 250 geplande bezoeken plaats van zowel overheidsinstanties als klanten. Naast die bezoeken organiseert Huawei in het centrum ook regelmatig aan cyberveiligheid gerelateerde evenementen, webinars en (online) lezingen.

Koen Claesen, Senior Cyber Security Advisor van Huawei België: Sinds de opening in 2019 hebben we al meer dan 2.000 personen mogen verwelkomen in het centrum. Elk van die bezoeken was anders, maar ze zijn altijd opgebouwd op dezelfde drie pijlers: communicatie, samenwerking en verificatie. Concreet willen we de mensen tonen welke beveiligingsprocedures Huawei hanteert en hoe we samen met experts wereldwijd securitystandaarden bepalen in het breder ecosysteem. Iedereen kan de beveiliging van onze producten en oplossingen verifiëren – helemaal tot aan de broncode.”
Huawei Cyber Security Transparency Centre, Brussel

Stuur een bericht naar Steffen Van Roosbroeck indien je interesse hebt om zelf een bezoek te brengen aan het Huawei Cyber Security Transparency Centre in Brussel (Rue Guimard 9, 1000 Brussel)

Steffen Van Roosbroeck Public Affairs and Communications, Huawei Belgium